اخبار

اخبار و اطلاعیه‌ها

پرجستجوترین واژه‌های گوگل در سال 2022 منتشر شد

پرجستجوترین واژه‌های گوگل در سال 2022 منتشر شد

گوگل با استفاده از نتایج خروجی اطلاعات سرویس Google Trends، گزارش سالانه خود از  پرجستجوترین کلمات را که در این مروگر جستجو شده اعلام کرد. 

گزارشات Google Trends
 سرویس Google Trends، میزان جستجوی کلمات و عبارات مختلف در گوگل را گزارش می‌کند. این سرویس پرجستجوها را به دو حالت نمایش می‌دهد؛ «موضوعات و کلماتی که روند رو به رشد طی بازه زمانی مشخص شده داشته‌اند» و «عباراتی که مجموع تعداد جستجوهایشان در بازه زمانی خاص بالا بوده است». لازم به یادآوری است که آمارهای این سرویس، احتمالا براساس IP کاربران است و کوکی‌ها تاثیری در شناسایی منطقه افراد ندارند؛ از همین رو عباراتی که ایرانی‌ها با VPN در گوگل جستجو می‌کنند، جزو این آمار اعلامی قرار نمی‌گیرند.
 
YearinSearchMpic a

 

بر طبق این گزارش، بازی Wordle محبوب‌ترین عبارت جستجو‌شده در سال جاری میلادی و در سطح جهانی بوده است. دومین عبارت پرجستجوی سال «هند مقابل انگلیس» (India vs England) بوده که به‌دلیل رویارویی دو کشور در جام جهانی مسابقات Cricket مورد‌توجه قرار گرفته است. سومین عبارت پرجستجو نیز اوکراین بوده است. پس از آن، درگذشت ملکه الیزابت دومین موضوع خبری پرطرفدار کاربران اینترنت بوده و پس از آن، نتایج انتخابات سومین گزینه فهرست است.

در قسمت بازیگران، اسم «جانی دپ» بیشتر از هر کس دیگری جست‌و‌جو شده است. این بازیگر در سال ۲۰۲۲ دادگاه پرحاشیه‌ای با همسر سابقش برگزار کرد. «ویل اسمیت» نیز به‌خاطر سیلی سنگینی که به میزبان مراسم اسکار زد، در رتبه‌ی دوم قرار گرفت. نام «امبر هرد» (همسر سابق جانی دپ) و «کریس راک» (فردی که از ویل اسمیت سیلی خورد) نیز در فهرست دیده می‌شود. 
در بخش فیلم‌های سینمایی، دو فیلم Black Adam و The Batman از دنیای سینمایی DC جزء پنج جست‌و‌جوی برتر بودند. در فهرست پنج‌تای برتر صرفاً فیلم Thor: Love and Thunder از مارول دیده می‌شود. همچنین در بخش ورزشی، عبارت «جام جهانی» بیش از هر مسابقه‌ی دیگری جست‌و‌جو شده است. 
 لازم به ذکر است، فهرست کامل پرجستجوهای 2022 گوگل از طریق این صفحه قابل مشاهده است.
منابع
Image

اطلاعات تماس