مقالات آموزشی

مقالات جدید ما را دنبال کنید

نحوه ذخیره و بازیابی Bookmarkها در مرورگر کروم

نحوه ذخیره و بازیابی Bookmarkها در مرورگر کروم

Bookmarkها در حقیقت یک میان‌بر هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا آسان و سریع به وب‌سایت‌هایی که آدرس آن‌ها را قبلا ذخیره نموده‌اند، دسترسی داشته باشند. حال ممکن است فهرست Bookmarkها به دلایل و مشکلاتی از مرورگر شما پاک شوند. به همین دلیل ما در این مقاله نحوه ذخیره فهرست Bookmarkها و همچنین بازیابی آن‌ها در مرورگر پرطرفدار کروم را شرح داده‌ایم.

جهت ذخیره Bookmarkهای موجود، مراحل ذیل را طی نمایید:

مرحله اول

مرورگر کروم را اجرا نمایید.

مرحله دوم

بر روی گزینه Customize and Control Google Chrome کلیک کنید. (آیکن سه‌نقطه‌ موجود در قسمت بالای سمت راست مرورگر)

Bookmark B1

 

از منوی موجود، Bookmarks > Bookmark Manager را انتخاب نمایید. (کلید میانبر برای باز کردن Bookmark Manager در کروم، Ctrl + Shift + O است.)

Bookmark B2

مرحله سوم

در  بخش Bookmark Manager، بر روی دکمه منوی Organize (آیکن سه‌نقطه‌ در قسمت بالای سمت راست صفحه) کلیک کنید. سپس گزینه Export bookmarks را انتخاب نمایید.

Bookmark B3

مرحله چهارم

در این مرحله مرورگر کروم، پنجره فایل Explorer را باز می‌کند، در این قسمت می‌توانید Bookmarkها را به‌صورت یک فایل HTML ذخیره کنید. از این فایل‌ می‌توانید برای وارد کردن Bookmarkهای خود به یک مرورگر کروم دیگر و یا هر مرورگر دیگری با استفاده از صفحه import dialog آن مرورگر، استفاده نمایید.

Bookmark B4

مرحله پنجم
این فایل HTML را در مکان مشخصی مانند پوشه اسناد، ذخیره نمایید. (در منوی Bookmark Manager مرورگر کروم می‌توانید با انتخاب گزینه Sort by name، فهرست Bookmarks خود را پیش از انتقال، بر اساس نام مرتب کنید.)
 
 
جهت بازیابی Bookmarkها، مراحل ذیل را طی نمایید:
 
مرحله اول
روی نماد منو (آیکن سه نقطه) در گوشه سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید، روی “Bookmark” کلیک کنید و سپس گزینه “Import Bookmarks and Settings” را انتخاب نمایید.
 
Bookmark B5
 
مرحله دوم
از منوی کشویی، “Bookmarks HTML File” را انتخاب کرده و سپس بر روی “Choose File” کلیک کنید.
 
Bookmark B6

  

مرحله سوم
از پنجره جستجوگر فایل (Choose File)، پرونده HTML را که قبلاً صادر کرده اید جستجو کرده و سپس بر روی “Open” کلیک کنید.
 
نکته
اگر می خواهید Bookmarkهای شما در نوار Bookmarkها نشان داده شود، حتما گزینه ” Show Bookmarks Bar” را فعال کرده و روی گزینه “Done” کلیک کنید.
 

نویسنده و گردآورنده: ملیحه مختاری 

منابع

support.google.com

 

Image

اطلاعات تماس