مقالات آموزشی

مقالات جدید ما را دنبال کنید

معرفی 5 اپلیکیشن برتر برنامه‌ریزی و مدیریت وظایف

معرفی 5 اپلیکیشن برتر برنامه‌ریزی و مدیریت وظایف
برای تمام افراد از دانشجو‌یان تا متخصصین رشته‌های مختلف، همواره به خاطر سپردن تمام کارهایی که باید طی یک روز و یا هفته انجام دهند، دشوار است. وجود و رفت و آمد دائمی این اطلاعات در حافظه، مطمئنا ذهن و روان شما را به نهایت استرس و آشفتگی خواهد رسانید. اما این مساله یک راه حل دارد و آن هم استفاده از یک سیستم خارجی است. زمانی که شما لیست کارهای روزانه خود را در خارج از ذهن و داخل یک فضای مناسب نگهداری می‌کنید ، فضای حافظه خود را برای وقت گذاشتن بیش‌تر جهت مسائل مهم و صرف زمان کمتر برای به خاطر آوردن کارهای روزانه و کم اهمیت‌تر سازماندهی می‌نمایید. 
با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله 5 اپلیکیشن برتر برنامه‌ریزی و مدیریت کارها به همراه مزایا و معایبشان به شرح ذیل معرفی شده‌اند:
1- Todoist
To doist یکی از بهترین اپلیکیشن‌های رایگان برنامه‌ریزی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بسیاری از فعالیت‌‌ها را با ثبت وظایف مربوط به آن‌ها به همراه یک ساعت و تاریخ مشخص لیست نمایید.
 
Scheduling a1
  
مزایا
  • بهترین اپلیکیشن برای پردازش زبان طبیعی
با این اپلیکیشن می‌توانید به همان سرعتی که فکر می‌کنید، وظایف و فعالیت‌های موجود در ذهن خود را به همراه تاریخ، برچسب و پروژه‌های مربوطش به آن اضافه نموده و ثبت نمایید. جالب است بدانید که هیچ کدام از اپلیکیشن‌های مخصوص برنامه‌ریزی این قابلیت پردازش را ندارند.
  • قدرت و انعطاف پذیری
با قابلیت‌های این برنامه از جمله: پروژه‌ها، برچسب‌ها، فیلترها و اولویت بندی‌ها، می‌توانید برنامه Todoist را با جریان کار شخصی خود تطبیق دهید.
  • امکان اضافه نمودن وظایف از هر پلتفرمی
این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که وظایف و کارهای خود را از هر بستری در محیط آنلاین اضافه نمایید. همچنین این برنامه قابل اجرا روی دو محیط ویندوز و مک و همچنین اکستنشن کروم است و قابلیت ادغام با برنامه‌های Outlook و Gemail را داراست.
معایب
  • نسخه ویندوز آن به خوبی نسخه مک آن نیست.
  • ایجاد برنامه‌ریزی‌های سفارشی‌سازی شده در آن زمان‌بر است.
قیمت
نسخه اولیه: رایگان
نسخه پریمیوم: 36 دلار سالانه
قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های:
Android, iOS, Mac, Windows, Web
 
2- TickTick
این اپلیکیشن کاملا شبیه برنامه Todoist است و تنها تفاوتش با این برنامه در این است که قابلیت‌هایی از جمله یادآور و تقویم را داراست.
 
Scheduling a2
مزایا
  • از نسخه پریمیوم اپلیکیشن Todoist ارزان‌تر است
  • امکانات لذت‌بخش و فراوان 
  • دارای قابلیت Plan My Day
  • این برنامه وظایفی را با تاریخ‌های مقرر مشخص می‌کند تا به شما در تصمیم‌گیری اینکه قرار است در آن روز چه کاری را انجام دهید، کمک کند.
معایب
  • عدم پشتیبانی از همگام سازی تقویم در نسخه رایگان
  • قابلیت برنامه‌ریزی محدود تا 9 عدد

قیمت

نسخه اولیه: رایگان

نسخه پریمیوم: 27.99 دلار سالانه
قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های:
 Android, iOS, Mac, Windows, Web
3- Microsoft To Do
اگر به دنبال نوعی از اپلیکیشن برنامه‌ریزی هستید که به آسانی با سایر برنامه‌های ویندوز تطبیق یابد، Microsoft To Do بهترین گزینه است.
 
Scheduling a3
مزایا
  • رایگان
  • وظایف فرعی در این برنامه به خوبی کار می‌کند. این اپلیکیشن، وظایف فرعی را به لیست و عنوان برنامه‌ریزی‌ها متصل می‌کند. هر عنوان می‌تواند تاریخ و یادداشت مربوط به خود را داشته باشد.
  • قابلیت My Day
  • قابلیت افزودن سریع به اعلان‌های اندروید
معایب
  • بدون برچسب، فیلتر و لیست پیشرفته
  • این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا لیست جداگانه ایجاد نمایید اما در آن روشی برای تطبیق جریان کار با برنامه وجود ندارد
  • فقط با برنامه Outlook تطبیق می‌شود
قیمت
نسخه اولیه: رایگان
نسخه پریمیوم: 5 دلار ماهانه
قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های:
Android, iOS, Mac, Windows, Web
4- Google Tasks

این برنامه، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی است که با سایر برنامه‌های اندروید بسیار خوب منطبق می‌شود. ( مخصوصا Gemail و تقویم گوگل)

Scheduling a4

مزایا

  • قابلیت همگام سازی فوق العاده با اپلیکیشن‌های گوگل
  • ارائه‌ای عالی در تقویم گوگل: زمانی که در حال مشاهده تقویم گوگل خود هستید، می‌توانید برنامه‌های روزانه خود را نیز در این تقویم بررسی وبه روزرسانی نمایید
  • امکان ایجاد وظایف فرعی

معایب

  • محدودیت وظایف تکرار شونده: این اپلیکیشن به شما اجازه نمی‌دهد که وظایف تکراری دارای وظایف فرعی را ایجاد نمایید.
  • سازماندهی محدود: در این اپلیکیشن تنها می‌توانید وظایف خود را به صورت دستی و یا طبق تاریخ دسته‌بندی نمایید.

قیمت

رایگان

قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های:
Android, iOS, Web 
5- Notion
یک اپلیکیشن انعطاف پذیر برای مدیریت کارها و برنامه ریزی، نوشتن اسناد و سازماندهی حجم زیادی از اطلاعات است.
 
Scheduling a5
مزایا
  • طرح صفحه قابل تنظیم و تغییر است
  • قابلیت‌های قدرتمند سازماندهی
  • ارتباط فعال
معایب
  • کاربری آن برای برخی پیچیده و دشوار است
قیمت
نسخه اولیه: رایگان
نسخه پریمیوم: 5 دلار ماهان
قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های:
Android, iOS, Mac, Windows, Web
 
نویسنده و گردآورنده: ملیحه مختاری
 
منابع
Image

اطلاعات تماس